A "jtkosok" menpont alatt megtallhatod jtkosaid adatlapjt. Amennyiben valaki ms csapatt szeretnd megnzni, nem ezt a kpet lthatod majd. Amennyiben egy jtkos sttusza "vlasztott", akkor a jtkos megtallhat lesz a "taktika" oldalon, s kszen ll arra, hogy egy mrkõzsre bevethetõ legyen. Amennyiben nem vlasztottad be,akkor nem lesz lthat a taktikai belltsoknl. Azrt csinltuk gy, hogy megknnytsk a csapat belltst gy, hogy a csapat sszes tagja helyett csak azok szerepeljenek ott, akikre tnyleg szmtasz a mrkõzseken.
Brmikor megvltoztathatod egy jtkos mezszmt. Pldul amennyiben szeretnd, hogy a kapusod viselje az 1-es szmot, csupn r kell menned a "mezszmok megvltoztatsa" fejlcre.
Amennyiben el szeretnl adni egy jtkost (tadlistra teszed), akkor az "eladom"-ra kattints. Ezutn lltsd be a kikiltsi rat, ahonnan egy esetleges licit indulna, s azt, hogy hny napra akarod kitenni a jtkospiacra. Amennyiben nem rkezik r a hatridõ lejrtig ajnlat, akkor tovbbra is a tid marad a jtkos. Amennyiben rkezik, akkor a hatridõ utn (24 rval,mert az sszes tigazolst fellvizsglja a ManagerZone-szemlyzet) vgbemegy a tranzakci,s megkapod azt a pnzt, ami a legutols sszeget tartalmazta. Nem tudsz visszavonni egy jtkost az tadlistrl,miutn felkerlt oda. Teht legyl figyelmes, s gyelj a megfelelõ rra, mielõtt egy jtkost felraksz az tigazolsi listra. Amennyiben egy jtkos nagyon rossz, akkor ki is rghatod, ha a "Kirgs"-ra kattintasz.
Ifijtkosokat nem tudsz eladni. Errõl bõvebben a "gazdasg" menben tallsz informcit.
A jtkosaid kpessgt, tehetsgt 13 jellemzõben foglaltuk ssze (tulajdonsgok). Ezeknek a tulajdonsgoknak 0-10-ig terjedhet az rtke,s ezeket hasznostja a jtkos a meccsen a klnbzõ jtkhelyzetekben. A 13 tulajdonsg: llkpessg, Tapasztalat, Forma, Gyorsasg, Jtkintelligencia, tads, Lvõerõ, Labdakezels, Szerels, vels, Pontrgsok, s Vds.
llkpessg Ez a tullajdonsg azt hatrozza meg, hogy mennyire brja a jtkos a hossz, kemny mecseket. Egy magas llkpessgû jtkos jl brja a hosszabbtsos meccseket is, s a gyorsasgt, valamint a tbbi kpessgt is szinten tudja tartani a meccs vge fel is. A magas llkpessg a srlsveszlyt is cskkenti.
Tapasztalat A tapasztalat a jtkos futballal kapcsolatos ltalnos ismereteit, rutinjt hatrozza meg. Ez a mrkõzsek legtbb jtkhelyzetben rvnyeslni tud. A magas tapasztalat jtkos tthelyzetben is meg tudja õrizni a nyugalmt, s kevesebb hibt kvet el. A fontos meccseken mg inkbb szmt a tapasztalat. Elsõsorban az letkor,s a lejtszott meccsek jtszanak szerepet a tapasztalat nvekedsben. A ManagerZone-ban a nagy tapasztalat ellenslyozhatja azokat a kpessgeket, amelyek nem tl jk egy jtkosnl.
Forma A forma fejezi ki a jtkos aktulis fizikai s mentlis llapott. A forma mindent magba foglal a belsõ egyenslyon keresztl az nbizalmon t, s csakgy,mint a tapasztalat, hatssal van egy jtkos teljestmnyre a plyn. A jelenlegi rendszer szerint a forma szerdnknt frissl, s a lejtszott meccsek szmtl, valamint azok jellegtõl fggõen a forma felmegy, vagy lecskken. Amennyiben megfelelõ mennyisgû meccset jtszik egy jtkos, akkor j formban lesz. Ha viszont tbb,mint 10 jtkost adsz el egy szezonon bell, a tbbi jtkos formjt negatv irnyban befolysolhatja.
Gyorsasg Egy jtkos gyorsasgnak szintje hatrozza meg, hogy milyen gyorsan mozog a plyn labdval, illetve labda nlkl.
Jtkintelligencia A jtkintelligencia azt mutatja meg, hogy egy jtkos mennyire jl olvassa, s rti a jtkot a plyn. Ez abba is beleszmt, mennyire nagy taktikus a jtkos. Egy magas jtkintelligencival rendelkezõ jtkos jl helyezkedik a plyn, s knnyebben szreveszi a glszerzsi lehetõsgeket, akr egyni akci sorn, akr az resen ll trsak megjtszsval. Tovbb ltalban jl dnt, mikor dntsknyszer elõtt ll, hogy mit is csinljon a labdval. A tapasztalat,a forma,s a jtkintelligencia az a hrom tulajdonsg, amely nem cskken egy jtkos regedsekor.
tads Az tads azt befolysolja, hogy egy jtkos milyen pontosan tovbbtja a trshoz a labdt.
Lvs A lvsbe beleszmt a lvõhelyzetbe kerls (ha az ellenfl ostobn szabad terletet hagy a lvshez), valamint maga a kapura lvs. Minl magasabb a lvs szintje, annl tbbszr tallja el a jtkos a kaput, s a lvs is gyakrabban lesz vdhetetlen.
Fejels Egy jl fejelõ jtkos nemcsak jl tallja el fejjel a labdt ,hanem irnytani is tudja azt a megfelelõ irnyba. Ez szmt mind tmadsnl,mint vdekezsnl. Fejjel glt szerezhetsz egy beadsbl, vagy vdekezsnl felszabadthatsz e kpessg segtsgvel.
Labdakezels Ez a tulajdonsg azt mutatja meg, milyen jl bnik egy jtkos a labdval, mikor nla van. Akinek j a labdakezelse, az knnyebben meg tudja tartani a labdt, jobban cselez, s knnyebben tudja lekezelni a passzokat.
Szerels Ha egy jtkos szerelsben j ,akkor sokszor elveheti szablyos eszkzkkel az ellenfltõl a labdt egy jl idõztett kzbelpssel.
vels Ez a tulajdonsg alkalmazhat a hossz elõrevelseken alapul taktiknl, s azt is meghatrozzza, hogy mennyire jl adja be a labdt a szlen elfut jtkos. Egy pontos beadssal veszlyes helyzetet tud kialaktani.
Pontrgsok Amennyiben valamelyik jtkosnak ez a kpessge j, az jl jhet szgleteknl, szabadrgsoknl, s bntetõrgsnl.
Vds Egy kapusnak rugalmasnak, gyorsnak kell lennie, s soha nem szabad flnie a labdtl. Minl magasabb ez az rtk,annl biztosabb lehetsz benne,hogy az ellenfl nem tud majd glt lõni neked.
A fentieken kvl tovbbi jellemzõi is vannak a jtkosnak, amelyek kialaktjk az arculatt. Ezek a kvetkezõk: Kor, rtk, Fizets, Magasg, Testsly, s annak meghatrozsa, hogy melyik lbval r szvesebben a labdhoz.
letkor Egy jtkos letkora vltozik tindzserkortl 30 v fltti korig. Az idõsebb jtkosok ltalban tapasztaltabbak, mint fiatalabb trsaik. De mr akkor elkezdenek veszteni kpessgeikbõl, amikor kzeltenek ehhez a korhoz. Minden egyes jtkos letkora eggyel nõ szezononknt,s ms-ms napokon nneplik szletsnapjukat az idnyben.
rtk Egy jtkos rtke egy elmleti szmtst mutat meg, mghozz azt,hogy krlbell mennyit rhet a jtkos. A kpessgeitõl fggõen lehet egy jtkos rtke magas, vagy alacsony. Termszetesen az az rtk,melyet egy tigazolsnl fizet egy csapat nem hasonlthat ssze ezzel,mivel az a vevõ csapat szksgleteitõl is fgg. Az elmleti rtk csupn egy tmutat, s akkor vehetõ figyelembe,mikor veszel,vagy eladsz jtkosokat.
Fizets Az az sszeg, amit a klub hetente a jtkosnak fizet. A br sszege a jtkos elmleti rtkn mlik.
Magassg A magassg centimterben van megadva. Egy magas jtkosnak ltalban jobb a "vds", s a "fejels" kpessge, az alacsonyabb jtkosok pedig jobbak labdakezelsben.
Testsly Ez egy jtkos slyt mutatja meg. Egy nagyon knnyû jtkos kevsb j szerelsben, egy testesebb jtkos pedig nem olyan gyors, s kevsb j labdakezelsben.
Kedvelt lb Normlis esetben egy jtkos vagy a bal, vagy a jobb lbval szokott lõni. De van pr olyan jtkos,aki mindkt lbval jl lõ. Ez a tulajdonsg beleszmt a jtkos plyn val elhelyezkedsbe. Egy jobb lbas jtkos magtl rtetõdõen jobban jtszik a jobb oldalon, s ez ugyangy van egy bal lbasnl is, csak fordtva.
A mrkõzseken minden tulajdonsg fontos lehet. Attl fggõen, hogy a jtkosnak ppen milyen jtkhelyzetet kell megoldania, algoritmusok alapjn kiszmtsra kerl, hogy mennyi eslye van a sikerre. Ezt az eslyszmot a tulajdonsgok hatrozzk meg.
Egy jtkost eladhatsz,ha tadlistra teszed. Azonban ki is tudod rgni,s gy nem kell llnod a fizetst hetente. Figyelj oda a pnzgyi mrlegedre, amikor veszel egy jtkost, mivel nemcsak az egyszeri sszeget kell kifizetni rte, hanem a fizetst is llnod kell addig, amg nlad van. |